Pagina's

donderdag 23 mei 2019

Eigen schrijfsel: de hongerige wormen

Zo nu en dan schrijf ik zelf eens een stukje. Dit doe ik voor het plezier, de creativiteit, de fantasie, en om dingen van me af te schrijven.
Deze stukjes tekst wil ik hier op mijn Blog delen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden: schrijfstijl, inhoud, spanning, onzekerheden. Laat een reactie achter zodat ik mijn schrijfsels verder kan verdiepen en verbeteren.

Voordat manlief naar zijn werk gaat heeft hij een ontbijtje voor me gemaakt. Rustig eet ik dat op, genietend van zijn zorg. 
Maar dan kruipt er een worm over de rand van mijn bordje. Daarna nog eentje. Gauw stop ik een paar happen ontbijt in mijn mond als er aan de andere kant nog een paar wormen tevoorschijn komen. Mijn eten wordt aangevallen! Snel! Geen tijd om te kauwen, dit voedsel is van mij!! Ik voel me net een hamster wanneer mijn bordje door de hongerige wormen naar beneden wordt getrokken. Met ingehouden adem wacht ik mijn lot af... twee grote ogen komen achter het bordje vandaan en kijken me doordringend aan... het is... het is...
mijn dochtertje van 4,5 maand die op mijn schoot lag te slapen en dus blijkbaar weer wakker is (zucht)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten